Učinek in vpliv ceostnega poslušanja

Ali pogosto doživite, da vas nekdo resnično in iskreno posluša, doma ali v službi?

 

Večina ljudi bi na to vprašanje odgovorila z "ne". V današnjem svetu, prepolnem distrakcij in hrupa, je iskreno poslušanje postalo redkost. Pogosto se pogovarjamo drug z drugim, a večino časa poslušamo le površinsko – besede, mnenja in ideje, ki jih izmenjujemo, ocenjujemo skozi prizmo, kako vplivajo na nas. Delimo svoje izkušnje, čustva, včasih celo zelo osebne misli, a resnično prisotnost in pozornost pri poslušanju težko dosežemo.

 

"Pravi poslušalec" je tisti, ki je popolnoma prisoten, osredotočen in pozoren na sogovornika. A to je veščina, ki se je ne naučimo kar tako. Potrebno je zavestno prizadevanje, da resnično razumemo drugo osebo – kako razmišlja, čuti, kako dojema svet okoli sebe. Radovednost je v tem procesu ključnega pomena, saj nas ohranja budne, odprte in dovzetne za nove informacije. Gre za globoko poslušanje, ki presega običajne pogovore, ki jih imamo v vsakdanjem življenju.

 

Pri coachingu pa to ni le priporočljivo, ampak nujno. Coach ne posluša samo besed, ampak opazuje in zaznava, kam je usmerjena energija sogovornika, kaj je resnično pomembno in kaj le površinski sloj misli in občutkov. To zahteva veščino držanja zavednega fokusa, ki omogoča, da ostanemo popolnoma prisotni, ne glede na naše notranje misli, občutke ali predsodke. Če dovolj dolgo in pozorno poslušamo, začnemo prepoznavati, kaj oseba pred nami resnično ceni, kaj jo motivira in kako oblikuje svojo miselnost. Kakovost našega poslušanja daje sogovorniku občutek, da je popolnoma sprejet, slišan in da smo z njim prisotni – ne le z besedami, ampak z vsem bitjem.

Sposobnost slišati je tesno povezana s sposobnostjo samoupravljanja, ki vključuje zavedanje in zavestno izbiro. Zavedanje, kje je naša pozornost, in sposobnost usmeriti jo na osebo pred nami, brez motenj naših lastnih težav ali zgodb, je ključna za uspešen coaching. To zahteva obvladovanje lastnih čustev in stanj, da lahko ta služijo procesu, namesto da ga ovirajo.

 

Eden ključnih elementov samoupravljanja je tudi prepoznavanje in zavedanje glasov tihega podzavestnega saboterja – notranjega glasu, ki nas lahko omejuje in vodi stran od naše prave prisotnosti. Ko se naučimo ločiti svoj pravi jaz od tega saboterja, postanemo bolj prisotni in učinkoviti v coachingu. Da bi to dosegli, moramo biti v trenutku, osredotočeni na sedanjost, brez obremenjevanja s preteklostjo ali skrbmi za prihodnost, ter se izogibati navezanosti na lastne zgodbe.

Vendar to ni lahka naloga. Gre za zavestno izbiro, kdaj in kako se premikati znotraj in zunaj samega procesa. Da bi dosegli mojstrstvo v tem, potrebujemo odločitev, predanost, vajo in osredotočenost.

 

Tukaj je nekaj nasvetov, kako izboljšati svoje poslušanje:

  1. Vzpostavite pravila igre: Pokažite iskreno zanimanje za sogovornika, kot bi bil majhen radoveden otrok. Bodite prisotni z mislimi, čustvi in stanjem ter zmanjšajte moteče dejavnike, kot so telefoni ali hrup.
  2. Bodite potrpežljivi: Ne prekinjajte govornika in spremljajte tok njegovih idej. Podajte jasne povratne informacije, ki kažejo, da ga poslušate.
  3. Uporabite premor: Upočasnite svoj miselni tok, pustite čas za razmislek in se izogibajte hitrim ocenam ali sodbam.
  4. Reflektirajte in povzemite: Premislite, kaj je bilo povedano, kaj ste res slišali, in povzemite ključne točke, da preverite, ali ste pravilno razumeli.
  5. Uporabite vse tri centre: Pri poslušanju vključite glavo, srce in intuicijo. To pomaga pri globljem razumevanju sogovornika.

 

Vse te tehnike in veščine razvijamo na našem treningu "Embody your Coaching Wisdom – organizacijski coach program", kjer učimo napredne komunikacijske tehnike in vpeljujemo coaching znanja za kakovostnejše pogovore in sestanke. Vabimo vas, da se nam pridružite in poglobite svoje sposobnosti v coachingu ter postanete mojster prisotnosti in poslušanja.

 

Jasna Knez, Executive & Team Coach, PCC, EIA Senior, ITCA, ESIA

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih