Na Harvardski poslovni šoli so vrsto let nazaj naredili raziskavo med študenti in jih vprašali, koliko od njih ima zapisane osebne cilje, če že ne zapisane, pa vsaj jasno postavljene.
Raziskava je pokazala, da ima le 3% študentov osebne cilje postavljene in zapisane, 13 % jih ima postavljene, vendar jih ne zapiše, 84% vprašanih pa ciljev sploh nima. Po 10 letih so testno skupino ponovno analizirali in ugotovili, da so bili študenti z jasnimi in zapisanimi cilji 3x uspešnejši, tisti s postavljenimi cilji pa 2x uspešnejši od tistih, ki ciljev niso imeli.
Zakaj to ni presenetljivo?
Cilje si postavimo zato, da se usmerimo in se iz mrtve točke premaknemo v želeno smer. Kam gremo, kaj želimo doseči? Še bolj pomembno pa je, da verjamemo, da bomo to tudi RES dosegli. Ko si cilje postavimo, hitro napredujemo, medtem ko se brez ciljev samo vrtimo v krogu.
V coachingu se s tem fenomenom ukvarjamo na samem začetku procesa, saj se ves coaching proces vrti okrog cilja. Pri ciljih s področja čustvene inteligence so ti pogosto težko merljivi ali težje opisljivi. Zato si pri definiranju teh pogosto pomagamo z opisi: kako bom prepoznal, da je cilj dosežen? Ali kaj bom videl v svojem življenju, da bom vedel, da je cilj dosežen? Pomagamo si tudi s številčnimi lestvicami od 1 do 10.
In zakaj ciljev večkrat ne uresničimo?
1. Zato, ker je cilj v navzkrižju s katerim od naših prepričanj.
2. Ker morda sploh ni v polju našega vpliva.
3. Včasih cilj ni naš, temveč ga oblikujemo na podlagi teženj pomembnih drugih, sami pa nimamo prave motivacije.
Kako postavimo dobre cilje? Pri tem si lahko pomagamo s 5 koraki: